Nastavení cookies

Tyto webové stránky používají cookies, abychom zajistili, že získáte to nejhodnotnější na našich webových stránkách. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím se vším".

Valašskomeziříčské Kalendárium

1.7.1885

byl zahájen provoz na železniční trati Krásno nad Bečvou – Vsetín. Nebyla to jen příležitost pro městskou honoraci – pro okresního hejtmana Rudolfa Tkányiho, poslance říšského sněmu ve Vídni Aloise Mikyšku či pro mladého, ještě ani ne devětadvacetiletého senioršéfa krásenských skláren Ignáce Reicha – předvést se na veřejnosti. Tehdejší krásenské nádraží se stalo průsečíkem setkání dvou slavnostních vlaků s honorací – z Hranic na Moravě a ze Vsetína. Napojení 46 kilometrů dlouhé tratě, provozované první tři roky rakouskou společností místních drah, a zejména její napojení na páteřní tepnu monarchie z Vídně do Krakova sehrávalo klíčovou roli při vývozu výrobků jak Reichových skláren, tak dalších nově vznikajících firem. Odtud záhy startovaly do světa i na studia desítky absolventů nedávno založeného meziříčského gymnázia. A v neposlední řadě usnadnilo nové nádraží cestování za obchodem stovkám trhovců a trhovkyň. (PD)